سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

دشنام یا دعای تو در حق من یکی است ای آفتاب هر چه کنی ذره پروری است ساحل جواب سرزنش موج را نداد گاهی فقط سکوت سزای سبکسری است
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 173684



سبکسری های قلم...
شاید اندکی تامل....
پنج شنبه 89 دی 2 :: 4:18 عصر ::  نویسنده : الهه       

وقتی میخواستم انتخاب رشته کنم خیلی استرس داشتم مونده بودم تو یه دوراهی بد جور گیر کرده بودم نمیدونستم که برم تجربی یا انسانی؟!!!!(چقدر هم که این دوتا باهم شباهت دارن)از یه طرف من عاشق ادبیات بودم و دوست داشتم داستان بنویسم از یه طرف هم می ترسیدم از نگاه جامعه از این که وقتی دوست و آشنا ازم پرسیدن که رشتت چیه اگه بگم انسانی تو دلشون یه چیزایی فکر کنن.

ولی بعد دلم و زدم به دریا با خودم گفتم:چه اهمیتی داره که کسی فکر کنه من شاگرد زرنگی نیستم یا این که کسایی که میرن رشته انسانی از همه جا رونده و مونده ان! مهم اینه که من این رشته رو دوس دارم و می خوام ادامش بدم!

الان بعد از گذشت سه سال واقعا از انتخاب رشته تحصیلیم راضیم و خیلی خوشحالم که گوش به پچ پچایی که ممکن بود پشت سرم بکنن ندادم.مگر نه این که میگن اگه دنبال علاقت نری با سر می افتی تو چاه؟

الان وقتی کسی از این رشته انتقاد میکنه یا دیدگاه منفی نسبت بهش داره من با افتخار ازش دفاع میکنم!

یکی از دوستام امسال از رشته ریاضی تغییر رشته داد و اومد رشته ما.تعریف میکرد از برخورد هایی که باهاش کرده بودن و البته یه نمونش معلم ریاضی خودمون بود که جلوی چشم ما این رشته رو حقیر کرد وم ا نتونستیم جز تاسف کاری بکنیم!

حالا از این حرفا که بگذریم میدونستید که سزارین در زمان فردوسی و حتی قبل تر از اون هم وجود داشته؟؟؟؟!!!!! دقیقا زمان به دنیا اومدن رستم سیمرغ از این روش برای به دنیا آوردن رستم استفاده کرده و به همین دلیل در زبان فارسی به عمل سزارین رستم زایی میگن!

یا مثلا می دونستید همین فیلم ارباب حلقه های معروف که مطمئنم بیشترمون دیدیم خیلی از کارهایی که توش انجام میشه از اعتقاد ایرانیا گرفته شده؟ اصلا این فیلم یه شرق شناس داشته که اومده اینجا و تحقیقات انجام داده واسه ساختن فیلمش!

و هزاران دانستنی دیگه که من با ورود به این رشته تازه پیداشون کردم. امیدوارم که یه روزی برسه که تو کشور ما هم مثل بقیه کشور ها که رشته انسانی حرف اول رو میزنه به یه جای خوب برسه

ریحانه جون هم دوباره با یه وبلاگ جدید برگشته ورودش رو تبریک میگم:مثلا قرار بود هیچ کس نفهمه

حالا چند تا لغت مشهدی میذارم دوستانی که تمایل داشتن جواب بدن:

خارانو ؟

وسنی ؟

هونگ ؟

چراغ برات ؟

بعدا نوشت:یه چیز جالب من و تسنیم این همه وقت نمی دونستیم که داریم تو یه مدرسه درس می خونیم!!!!تسنیم آماده باش فردا می خوام بیام ببینمت.هر چند که فردا امتحان آمار دارین اگه پیدات کنم

 




موضوع مطلب :