سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

دشنام یا دعای تو در حق من یکی است ای آفتاب هر چه کنی ذره پروری است ساحل جواب سرزنش موج را نداد گاهی فقط سکوت سزای سبکسری است
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 173321



سبکسری های قلم...
شاید اندکی تامل....
جمعه 90 مهر 15 :: 9:16 عصر ::  نویسنده : الهه       

معمولا اگر یک تخلف مالی کوچک از طرف کارمندان و رده های پایین یک مجموعه اقتصادی اتفاق بیفتد،دلیلش عدم رضایت آن کارمند به حساب و کتاب های همان مجموعه است.مثلا به نظرش حقوقی که می گیرد نسبت به کاری که انجام میدهد کم است،در این جور موارد معمولا کارمند دست به احقاق حقش میزند  .

ولی وقتی یک اختلاس بزرگ اتفاق می افتد دیگر،ماجرا یک احقاق حق ساده نیست بلکه یک رانت خواری بزرگ است که با حضور عده ای که دارای وابستگی های دولتی بوده اند اتفاق افتاده یک کار بزرگ و برنامه ریزی شده دقیق که کسی در جایگاه دیگری غیراز افراد اختلاس گر از آن مطلع نشده و فکری به حال این جرم بزرگ هم نکرده اند!یعنی که یک عده اختلاس گر بوده اند و بقیه بی توجه  !

همه اینها یعنی این که ما داریم یک ری قوانین نانوشته انسانی و یک عالمه قانون نوشته شده دینی را که به ما میگوید چه کاری را انجام دهیم و چه کاری را نه!فراموش میکنیم.چیزهایی را که از یک بچه انتنظار داریم توقع داریم که بداند که نباید حق کسی را بخورد و نباید بیشتر از حق خودش بردارد  .

بدتر از این فراموشی فراموشی دیگری است و آن تاثیر این کار وعدم توجه به نتایجی است که در جامعه قرار است در اثر آن اتفاق بیفتد.وقتی یک اختلاس بزرگ در حال اتفاق افتادن است لابد یک عده ای در جریان هستند و سعی میکنند خودشان هم گوشه ای از این ماجرا باشند و بهره ای ببرند و یک عده دیگر هم هستند که اصلا انگار نه انگار که بغل گوششان در حال خوردن یک حق بزرگ است.آن هم به همراه خوردن مقادیر زیادی آب رویش  !

قسمت نا جوانمردانه اش همین بی توجهی و بی حواسی است و این که نمیدانیم این بی توجهی باعث چه اختلاس بزرگی میشود و چه تاثیر بدی روی چند میلیون آدم دیگر می گذارد و آنها را آشفته و بی اعتماد می کند.این اتفاق یعنی مکانیسم های کنترلی و نظارتی لازم برای یک چنین فعالیت هایی وجود ندارد و یا توجه لازم در مورد آن نیست و احتمال به وجود آمدن این نوع از تخلفات و تکرار آن باز هم وجود دارد  .

در این ماجرا هیچ عذر خواهی در کار نیست هیچ کس خودش را مقصر نمیداند هیچ استعفایی هم در کار نیست و همه چیز به روال عادی اش برمی گردد و از این ماجرا فقط یک بغل بی اعتمادی برای کل جامعه باقی خواهد ماند  .‍

 

هفته نامه جیم ستون محرمانه مستقیم(صدیقه سادات بهشتی  )

 

 

 

فکر میکنم هر چی میخواستم بگم رو تو تنوشته بالا خونده باشین تقریبا این نوشته گویای همه نگفته هاست بنابراین فقط اندکی تامل.......!

 

 

 

 

پ.ن1:سلام

پ.ن2:عذرخواهم از تمام دوستانی که معرفت به خرج میدن و هنوز میان اینجا....به شدت گرفتار درسا شدم دیگه کنکوره و هزار مشکل.....خیلی کم میرسم که بیام اینجا فقط در حد به روز کردن وبلاگ!

پ.ن3:میلاد ولی نعمتمون آقا امام رضا رو به همه تبریک میگم....طلبیده شدم امروز حرم بودم برای همه دعا کردم البته اگه لایق باشم!

پ.ن4:در پناه حق

 

 

 




موضوع مطلب :